Endnu en succeshistorie fra Go-For-It

21. juli 2014

I vores Go-For-It projekt hjælper vores mentorer udsatte unge med at blive sluset ind på arbejdsmarkedet og gøre dem selvforsørgende. I nedenstående historie kan du læse om Rolf – en 22-årig ung mand, der allerede har brugt tre år af sit liv i fængsel, men som nu er i fuld sving i en fast stilling på en byggeplads.

Første gang vores mentor, Morten Enghave, stiftede bekendtskab med Rolf, var Rolf ikke specielt begejstret. Mange havde allerede forsøgt at hjælpe ham ud af det kriminelle miljø, men uden held. Rolf, Morten og Rolfs sagsbehandler blev imidlertid enige om at lade Rolf komme ud som struktør hos Barslund A/S, som Morten allerede havde en aftale med.

Barslund var med på aftalen og indvilligede yderligere i at ansætte Rolf i løntilskud i et halvt år samt at give ham de nødvendige kurser, så han kunne blive i firmaet efter det halve år.

Tilfredsstillende praktik for alle parter

Rolf var fuldt ud tilfreds med planen, og den var helt i tråd med hans ønsker for den kommende fremtid. Han mødte til tiden og passede alt, hvad han skulle. Praktikken forløb derfor også tilfredsstillende for alle parter, og Rolf blev ansat i løntilskud efter de fire ugers prøveperiode.

Rolf er nu godt i gang med det halve år i løntilskud, og planen er, at han hen over sommeren får de kurser, som han har brug for, og dermed bliver hos Barslund efter det halve år.

Tilgængelige dokumenter