"Hun leder som en mand"

26. maj 2014

Så har Børsen igen sat fokus på vores nye Driftsdirektør, Maria Fagerspang. Denne gang i en artikel, hvor der fokuseres på Marias egenskaber og rolle som kvinde i front for 800 vagter - hovedsageligt mænd.

Maria Fagerspang er vores tidligere HR Direktør og tiltrådte den 1. april 2014 som vores nye Driftsdirektør, hvor hun står i spidsen for ca. 800 vagter.

Som kvinde i en mandsdomineret verden (ud af over 900 ansatte i alt i Securitas A/S er kun ca. 70 kvinder) har Maria fanget Børsens opmærksomhed. Dette er mundet ud i en fin artikel om Maria og jobbet som kvinde i en mandeverden.

Konsekvent og handlekraftig

Selvom undersøgelser viser, at der ikke er den store forskel mellem kvindelige og mandlige ledere på topniveau, eksisterer der stadig myter om ledelsesstilen, hvilket Maria Fagerspang også har oplevet. Som hun selv siger: "Det ("Isdronningen") havde de nok ikke sagt, hvis jeg var en mand. Så havde man måske kaldt mig en hård hund eller konsekvent eller handlekraftig".

Tilgængelige dokumenter