Vagt finder stjålen havetraktor

3. oktober 2014

Til at sikre og genfinde kundernes værdier anvender vi et unikt overvågningssystem, der kan finde skjulte objekter i en container, kælder eller lignende. Dermed har vores vagter et godt redskab til hurtigt og effektivt at hjælpe stjålne genstande hjem til deres ejermænd.

For nylig fandt en Securitas vagt en stjålen havetraktor via en af de sporingsenheder, der er koblet på vores overvågningssystem. Først på formiddagen får Securitas af vide, at havetraktoren er blevet stjålet sammen med noget værktøj og nogle haveredskaber. Via avanceret teknologi i sporingsenheden får vagten sporet sig frem til havetraktoren, der befinder sig i nærheden af Holbæk havn.

Da vagten ankommer til havnen, aktiverer han sporingsenhedens radiopejling. Via denne kan han nu se, at havetraktoren befinder sig i en specifik ejendom. Han ringer til politiet, som han mødes med ved ejendommen. Her finder de havetraktoren samt værktøj og redskaber gemt under en presenning. De tre personer, der befinder sig på ejendommen, bliver anholdt for tyveriet. Ved hjælp af overvågningssystemet og vagtens indsats lykkedes det således at finde de stjålne ting under tre timer efter det blev stjålet.

Du kan læse mere om, hvordan vi kan hjælpe med at sikre og genfinde dine værdier her.

Tilgængelige dokumenter