Vagt redder kvinde fra brand

30. december 2014

Kl. 04.36 får Securitas’ mobile vagt, Rune Enghardt Christiansen, en alarm fra et privat hjem, hvor vi reagerer på alarmen for en samarbejdspartner. Kun tre minutter senere er Rune fremme og skynder sig ind i lejlighedskomplekset. Rune kan straks fornemme, hvilken lejlighed det drejer sig om, da han kan se synlig røgudvikling.

Rune får skabt kontakt til kvinden, der bor i lejligheden og får åbnet døren. Han beder kvinden om at komme ud, samtidigt med at han får beroliget naboerne i lejlighederne ved siden af.

Det viser sig, at der er gået ild i en dyne, mens kvinden er faldet i søvn. Hun er selv vågnet ved brandalarmen og har fået slukket ilden med vand. Hun var dog så fortumlet, da Rune når ind til hende, at det er tvivlsomt, om hun var nået ud af sig selv, inden røgen var blevet for kraftig, fordi kvinden var meget opsat på at finde sine to hunde. Rune får kvinden ud af lejligheden, og Brandvæsnet, politi og lægeambulance ankommer til stedet 3-4 minutter senere.

Mens Rune tager sig af kvinden, sørger brandvæsnet for at få bugt med røgen og nyt ildudbrud, da dynen faktisk blusser op igen. De får også kvindens to hunde ud af lejligheden.

En af hverdagens ægte helte

Den hurtige og handlekraftige indsats fra Rune viste sig at være afgørende for kvindens liv, og man kan derfor roligt kalde Rune for en af hverdagens virkelige helte. Vi er meget stolte over at have vagter som Rune i Securitas, og det er takket være medarbejdere som ham, at Securitas med stolthed kan være en af Danmarks bedste sikkerhedsvirksomheder.

Tilgængelige dokumenter