Ledning utsedd för Securitas Cash Handling Services division

22 december 2003 08:00

För att ytterligare stärka ledningen för Securitas Cash Handling Services, samt forma en gemensam ledning för Cash Handling Services i USA och Europa, har följande utnämningar gjorts.

James B. Mattly
har utsetts till styrelseordföranden för den samlade Securitas Cash Handling Services divisionen. Jim Mattly har sedan 1991 ansvarat för omdaningen och utvecklingen av Loomis, Fargo & Co, från att ha varit en förlustbringande regional värdetransportör till det ledande värdetransport- och cash management företaget i USA.

Clas Thelin
har utsetts till divisionschef för den samlade Securitas Cash Handling Services divisionen och till chef och CEO för Loomis, Fargo & Co (den amerikanska delen av Securitas Cash Handling Services). Han kommer att ingå i koncernledningen för Securitas AB. Under tio år var Clas Thelin chef för ASSA ABLOY's verksamhet i Nord- och Sydamerika. Han har ansvarat för den organisationen från 1994, då den bildades. ASSA ABLOY Americas har vuxit från 30 MUSD i omsättning och 300 anställda, till 1,000 MUSD i omsättning med 10,000 anställda. Under åren 1989-1993 var Clas Thelin chef för Securitas Security Systems i Sverige.

Johan Eriksson
har utsetts till Executive Vice President för den samlade Securitas Cash Handling divisionen. Johan Eriksson kvarstår även i sin nuvarande befattning som chef för Securitas Cash Handling Services Europe.

Ytterligare information:
Thomas Berglund, VD och koncernchef +44 (0) 20 8432 6500
Håkan Winberg, Vice VD, Ekonomi och Finansdirektör +44 (0) 20 8432 6500
Henrik Brehmer, Investor Relations +44 (0) 20 8432 6523

Detta pressmeddelande finns även på Securitas hemsida: www.securitasgroup.com

Securitas är en världsledare i säkerhet och erbjuder säkerhetslösningar omfattande bevakningstjänster, larmsystem och värdehanteringstjänster. Koncernen har mer än 200.000 medarbetare och är verksam i 30 länder i Europa och USA.