Förändringar i Securitas koncernledning

Greg Anderson, Divisional President North America lämnar Securitas.

15 april 2024 17:00

Securitas är en världsledande partner inom säkerhetslösningar som erbjuder unika tjänster för våra kunder genom en kombination av global närvaro, sammankopplad teknik och dataanalys.

Greg Anderson, Divisional President North America och medlem av koncernledningen, har valt att lämna Securitas för att fokusera på andra möjligheter. Denna förändring sker med omedelbar verkan och José Castejon, Chief Operating Officer North America och medlem av koncernledningen, blir tillförordnad Divisional President tills dess att en permanent efterträdare har tillsatts. Övriga medlemmar av koncernledningen fortsätter i sina nuvarande roller.

- Greg är en av de betydelsefulla ledare som framgångsrikt utvecklat vår väktarorganisation i Nordamerika till den moderna verksamhet den är idag. Jag vill passa på att tacka Greg för hans engagemang i vår verksamhet och all den omtanke för våra medarbetare som han har visat sedan han blev en del av verksamheten 2010, då som Area Vice President. Jag önskar honom lycka till i framtiden, säger Magnus Ahlqvist, VD och Koncernchef.

- Jag är övertygad att José, som tillsammans med övriga ledare i North America Guarding varit mycket aktivt delaktig i vår transformation, kommer hantera både vår befintliga, framgångsrika affär väl samt fortsätta att leverera på vår strategiska plan. José har djup operationell expertis och har alltid levererat starka resultat under sina 17 år på Securitas. Jag är glad över att vår Nordamerikanska verksamhet är i så trygga händer under denna övergångsperiod, säger Magnus Ahlqvist, VD och Koncernchef.

OM José Castejon

José Castejon har varit Chief Operating Officer, North America Guarding och medlem av Securitas Koncernledning sedan januari 2020. Dessutom har José under sina 17 år hos oss lett Securitas Guarding Center of Excellence, varit Region President för South Region och Area Vice President i Central Florida. Han har lång och bred erfarenhet av bevakningsverksamheten och har alltid levererat starka resultat.

José Castejon har en examen i Business Administration från Florida International University.

Detta pressmeddelande finns också på www.securitas.com/sv