Securitas emitterar 7-årigt obligationslån

Securitas, världsledande partner inom intelligenta säkerhetstjänster, har emitterat ett 7-årigt obligationslån på 350 MEUR i Eurobondmarknaden inom ramen för befintligt 4-miljarder euro EMTN-program (Euro Medium Term Note).

22 februari 2021 12:00

Kupongräntan sattes till 0,250 procent och förfallodag är den 22 februari 2028. Likviden kommer att användas till att refinansiera existerande kreditfaciliteter och för andra koncernövergripande syften. Ledande arrangörsbanker var BBVA, Citi, ING, KBC and SEB.

Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på: www.securitas.com/sv

Ytterligare information:

Investerare: Micaela Sjökvist, IR-chef +46 76 116 7443; micaela.sjokvist@securitas.com
Media: Helena Andreas, Kommunikations- och HR-direktör +46 10  470 30 20; press@securitas.com

Securitas är din partner inom intelligenta säkerhetstjänster. Vi baserar våra säkerhetslösningar på kundens specifika behov utifrån olika kombinationer av stationär bevakning, mobil bevakning och fjärrbevakning, elektronisk säkerhet, brandskydd och trygghetslösningar samt riskhantering för företag. Överallt från hem till flygplatser - gör våra 355 000 medarbetare din värld till en tryggare plats.