Securitas säger upp avtal om övertagande av Pengar i Sverige AB

02 juni 2004 08:00

Securitas Värde AB tecknade i februari 2004 ett avtal om övertagande av merparten av tillgångar och personal i den kommersiella delen av Riksbankens kontanthantering, Pengar i Sverige AB. Övertagandet var villkorat av Konkurrensverkets godkännande. Konkurrensverket har granskat ärendet i tre månader och har nu begärt ytterligare upp till tre månaders extra prövningstid. Den förlängda prövningstiden innebär ytterligare en period av osäkerhet för berörd personal och medför ökade risker i produktionen. Securitas har därför beslutat att, i enlighet med avtalets villkor, säga upp avtalet om ett övertagande av Pengar i Sverige AB.

Ytterligare information:
Thomas Berglund, VD och koncernchef +44 (0) 20 8432 6500
Håkan Winberg, Vice VD, Ekonomi och Finansdirektör +44 (0) 20 8432 6500
Henrik Brehmer, Investor Relations +44 (0) 20 8432 6523

Detta pressmeddelande finns även på Securitas hemsida: www.securitasgroup.com

Securitas är en världsledare i säkerhet och erbjuder säkerhetslösningar omfattande bevakningstjänster, larmsystem och värdehanteringstjänster. Koncernen har mer än 200.000 medarbetare och är verksam i mer än 20 länder i Europa och USA.